jag har förlorat en tävling men vunnit ett vad

Igår var det minikusinens ett årskalas, 30 års skillnad på min äldsta och yngsta kusin, siddu så är det när man har en stor släkt och mormor har elva barnbarn plus 3 barnbarns barn hittills :)) Då är det ganska skönt att vi är minimala på pappas sida när det gäller firande då jag är enda barnbarnet :)
Det bjöds på fika & tårta för dom som hade tid att äta, jag själv fick hänga med ida och eddie mesta dels för att se på alla deras nya knep och "spännande saker".
I fredags åkte jag och min gos och åt på restaurang i borlänge, kom som en glad överraskning och gott var det :)

Tidigare i veckan höll vi i säckgången och jag jobbade ett par dagar men på fredagen ringde dom mig och sa att jag fick vara ledig om jag ville fira studenten då inte all personal behövde jobba, tackar och bockar sa jag och fick springa upp och kolla på Jennifer bla och alla andra som tog studenten. Jag tror jag var lika nervös som dom :-)
Ska bli så himla skönt och roligt att få känna pulsen av studenveckan nästa år, fy vad jag längtar!! Ja, arbetslös eller jobb - spelar ingen roll. jag läängtar verkligen tills jag är ute ur det där huset och nu kommer det gå så snabbt.
Jag känner inte ens att det är sommarlov, kanske för att allt vart så slappt veckorna innan kring skolan och jag har stressat med annat, men det hinner nog ifatt mig tillslut som det mesta.

På tisdag är det dags att göra slingor i håret, det är så skönt att bara sitta vid frisören och dassa medans hon sliter med kalufsen man har på huvudet :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0