allt är annorlunda, jag är jag

Det som är en människas dröm kan vara rena motsattsen för en annans dröm och verklighetsuppfattning. Vi alla vill så mycket olika, och ibland blir man förvånad över hur andra väljer sina vägar och man tänker, hur tänker den där verkligen just nu? samtidigt sitter någon och tänker exakt samma sak om dig, så när vet man vad som är rätt och fel? Eller finns det något rätt och fel? det är väl såklart när det spelar in sig massa lagar och regler och någon gör alldeles för tokiga saker?
Jag har blivit påminnd ganska ofta på senaste tiden att alla tänker inte som mig, som jag, i mitt huvud, självklart! ni är inte synska men ändå hoppas och önskar man att vissa ska förstå, utan att man ska förklara, för att man inte orkar pusta ut och försööka förklara för någon när man nästintill vet att den inte kommer kunna ta till sig, då man bara känner sig obehaglig efteråt och ångrar att man ens släppte till. Vissa förstår bara inte hur mycket det är man har kring sig, varför man inte kan vissa saker och varför man har såå stora drömmar & fantasier. Det är ju pga val och dess livssituiaton. Lika väl som att jag också såklart kan vara hur puckad som helst när ngn kanske försöker framföra ngt, Så hur gör man?
Jag tycker att man ska göra som man känner, när du vill gråta, så gråt. när du vill skrika, så skrik. Har någon sårat dig, ja men visa det på en gång! Hur mycket den än försöker slingra sig, du kommer bara annars ångra dig att du aldrig fick orden sagda. hur du mådde. och hur du mår nu. Har någon förstört ditt skal och ditt välmående pallar den trycket av att höra det också. och behöver man sina nära, så berätta det. Det underlättar så mycket för alla. framför allt för dig själv.

"Om de spelar nån roll så förstår jag dig bättre nu
Jag har känt mig precis lika hård och kall som du
Du är rädd för stora ord jag är rädd för allt"


Stor dag imorgon för mig så nu ska jag natta mig själv
och skicka godnatt sms till mitt <3 och nära <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0