När det är OK

Först och främst vill jag säga att jag tycker inte om att blogga, vilket som har satt sitt mönster (och där kan jag tillägga att jag inte gillar ordet blogga för mig, för det låter större än vad det är) så vi säger skriver av mig här, på denna sida. Jag vill ha en helt ny och börja om ifrån scratch. isåfall.
Men jag måste få berätta om en fika jag hade igår med Sofia, efter att har vart dyngförkyld i en vecka behövde jag komma ut lite. Vi tjålade, vi tjötade, vi snackade och vi mumlade ja sånt där samtidigt som vi tröck i oss en varsin tacotallrik som var sisådär. Vi pratade om allt möjligt, sånt där som vänner gör ifrån himmel och jord och vi kom in på ett samtalsämne då jag rättade mig själv och sa "nej men vad roligt för den personen, så ska man säga" (ingen nära, så ingen behöver spekulera) då säger soffan: "Nej, det är okej att inte hela tiden tycka allt är så bra för allt och alla" ungefär så. Bara man är tyst om det kom vi överens. Och för att göra en lång historia kort kändes det så jädra skönt när jag fick dom orden framför mig. Jag gick en promenad efteråt och tänkte på det, att det är OK att inte hela tiden önska alla sån lycka i huvudet (inte för att man ska tänka olycka!) mer eller mindre främmande människor som en gång gjort en less. Man kan bara radera bort tanken. Det kanske låter lite fåfängt, och nu kan dessa meningar blivit helt upp o ned och ni som läser kanske misstolkar det helt. Men ja. Det är viktigt att spara lite energi åt sig själv.

Efter att har spenderat lång helg med min fina så gick jag och Jennifer på bio på måndags kvällen, och såklart blev det den välpratande american pie. Ja vad ska man säga? Den var pinsam till en kul nivå. Jag skrattade hela tiden snorförkyld men attans så rolig. Ett måste!

Och när jag kom hem fick jag ett gulligt inlägg på facebook av min monster som berättade att bedårande lilla Freja hade ställt sig framför fläkten och sagt att hon får lika fint hår som Madde nu. Säger hon som har så fint brunt lockigt hår, blir så glad av dom små :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0