gott och blandat

Idag är det valborg och jag har precis ätit lite spagetti och köttfärsås här hemma som jag har lagat ihop och innan dess var jag ute på promenad nästan två timmar med kusin Nathalie, ja det är väl så det blir när gymmet stänger precis när man har kommit ut ifrån omklädningsrummet... hehe.
Det var en skön promenix med mycket prat om allt och ingenting, viktigt som riktigt.
Och tidigare idag hälsade jag på en annan kusin Chaky, vi fick ta fram karlamusklerna och dra en sjujädra tung bänk kors och tvärs för lilla Nellys skull, där satt vi och fikade med muffins. Ja som ett par riktigt barbatanter.

Ja men som sagt, det är valborg idag och jag gjorde mitt i lördags, tillräckligt. gott och väl. Kvällen började tidigt på China Town med alla möjliga kvinnor, mormor, mamma, mina två mostrar, kusiner, Lina & Ida. Vi åt god mat och dom sjöng för mig en gång med första drycken... andra gången för andra drinken jag fick gratis av restaurangen och då hade vi ett bord bredvid som också fyllde år och självklart skulle man överrösta varandra! haha fy vad jag skrattade... och skämdes. På ett kul sätt såklart.
Efter det drog vi, dom unga våra kurvor upp till min kusin för att kicka igång kvällen, gjorde entré på silver och sedan trädgårn sista timmen. Jag hade såå kul på silver, Nathalie hade ju pratat ihop sig med Dj´n och då var det dags för sång för mig ännu en gång till! Japp, där stod jag i mitten av ringen och alla möjliga människor i olika åldrar sjöng högt för mig. ååå vad det var kul. Trädgårn för mig var ingen hipphipp höjdare, ändå borde det väl vara det en 18åring skulle föredra? Nejråå, jag hade kul med medåldersmänniskorna! ha ha ..

Min söndag var min värsta dagen-efter-dag...... Men att få lite parfym flaskor av farsan och Marie piggnar alltid upp en! Så vad jag vill komma med detta är att jag som vanligt, skulle aldrig prioritera krogen över viktiga människor i mitt liv, kanske för att jag har taskiga upplevelser pga alkohol i mitt liv, eller att jag känner mig som en 30+ :are, på gott och ont. Men någon gång ibland är kul! Jag uppskattar det mycket mera då. Så därför avstår jag valborg för detta år. Tycker det är något mer för 13åringar som tar första fyllan och gömmer sina ciderflaskor från polisen, ett gäng med vänner och god mat, lever livet på sitt sätt eller om man har en riktigt mysig familj man står med framför en jättestor brasa. Annars kvittar det för mig :)
Det är en sådan tur att vi alla är olika, ellerhur?!

Nej nu är det dags att tvätta sina rödrosiga kinder och hopp ner i sängen med teoriboken!
hejpahejpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0