en salig blandning i inlägget

Nu har ju smartskaftarna på tv 5 gjort en reklam då en rakad kille ska raka sig lite ännu mera på huvudet samtidigt som han säger positivt något om att man blir ju bli känd genom att ha hår i armhålan under melodifestivalen!?
Helt plötsligt blir man lite känd MOTVILLIGT utan att ens veta om det beroende på hur man ser ut. Jag hoppas dom har kontaktat tjejen i frågan och gett hon en jädra fet summa pengar för att använda det i en reklam. Vem har rätt till att lägga sig i om någon har hår på diverse olika ställen? Ingen har ju bett någon att snooza sig in i någon annans hår???
Klart man bestämmer själv hur man vill se ut och klart man har åsikter!! Men bara för att jag inte skulle gå med orakad armhåla ska jag inte heller mobba någon annan. Svart som vit, tjock som smal, rödhårig, grönhårig, blond, brun, mycket smink, lite smink, dyr stil, billig stil, knäppa släktingar, knasig bakgrund, rik bakgrund - vad som helst - låt folk vara som dom vill! är det så svårt? Blunda istället för att vakna upp och gå in för att enbart ge bitch blickar. Omogna människor borde ta sig en funderar på hur deras framtid ska avslutas, för överlag så har dom nog inte gått igenom drastiska händelser i sitt liv då dom legat under i någon situation eller har någon i dess närhet som mått dåligt pga mobbning. Bara ta ett exempel, om deras barn sen i framtiden blir mobbad är det ok då? nej såklart det inte är då, för då är det ju deras barn. Men det är ok att göra en stor föreställning på någon annans bekostnad...? Ta en funderar där. Hoppas kvinnan är så stark som hon har gått ut som och kan skaka av sig detta.

Kollar lite på Sofias änglar samtidigt som jag skriver här och det handlar om två tvillingar därav en av dom som leukemi (cancer i blodet) och hon blir sämre under programets gång och Sofia ringer upp pappan och dom är på sjukhuset och Sofia samt byggarna börjar gråta.. Och dom som känner blödiga mig vet att jag gråter dubbelt så mycket då. Den friska systern säger att "Doktorn ska bara ta bort baskelurskerna i hennes kropp" och det slutade med att hon somnade in sen ... :( Dom samlade in pengar för hennes cancern och vore jag rik skulle jag ge så mycket mer än vad jag kan idag. Fy, jag får gåshud för livet är så orättvist.. Barn ska få vara barn och inte få kunna bli såhära sjuka :(


Imorgon ska jag och Rebecca plugga teori på körskolan hela förmiddagen och så blir det en körning.
Därefter på kvällen ska jag på smyckesparty med Jennifer i Nyhammar, det är väl bara att ladda upp lite kontanter då eftersom jag gärna samlar på mig allt för mycket smycken :-) På tal om det så plockade jag fram mina ettårs smycken, en jätte fin ring med pärla på, halsband och armband åå dom är så fina. Fick nå nostalgi där så jag och mamma ska kolla lite i gamla album snart och jag äta lite rostat bröd möjligen med marmelad, har inte ätit det på flera år och jag kommer inte ihåg om jag tyckte om det inte eller... koko.

Nu har jag skrivit av mig lite
och känns som att jag lägger det här på is ett tag nu :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0